Tranås kommun

Ansök om intyg från lönesupport


Vad är ett arbetgivarintyg?

Talar om antal timmar eller sysselsättningsgrad och lön, man har haft under en viss period. Används i vanligaste fall till A-kassan och eventuellt till Försäkringskassan.

Vad är en inkomstuppgift?

Talar om vilken inkomst du har haft under det senaste året. Används vid inkomstförfrågan från försäkringskassan med mera.​

Vad är ett tjänstgöringsintyg?

Talar om vilka anställningar man har haft i kommunen. Används främst för att söka anställning eller utbildning.

För att ansöka något av intygen fyller ni i respektive E-tjänst. Uppgifterna skickas till hemadressen inom 14 arbetsdagar.

Länk till E-tjänster

Kontakt

Lönesupport

Kontakt: lon@tranas.se

Senast ändrad:  2019-03-29

Tranås kommun, 573 82 Tranås • Vxl. 0140-681 00 • Fax 0140-176 50 • E-post: tranas.kommun@tranas.seCookiesGDPR